Egun, Euskal Herriko gazte askok ez dute emantzipatzeko
mediorik. Hala, gurasoen etxean bizi diren gazteen kopurua ikaragarria izateaz
gain, etxebizitza propioa alokatu edo erosten duten gazteen batez besteko
edadea oso altua da.
Egoera horri aurre egiteko, Etxi Gabe Añorgako
etxebizitza eskubidearen aldeko taldeak, “Añorgan
bizi gaitezke” kanpaina sortu du. Kanpainaren
helburua alternatibak martxan jarri eta herritarrei etxebizitza duin bat izateko
eskubidea bermatzea da.
Añorgak herri izaera duen arren, Donostiako auzo bat
da. Usurbil eta Lasarte- Oriako mugan dagoen auzo honek 1900. urtean eraikitako
“Cementos
Rezola” izeneko
fabrikaren eraginez, aldaketa handia bizi izan zuen.
Etxi Gabeko kideek bultzatutako
“Añorgan bizi gaitezke" ekimena, etxebizitza duinaren aldeko
kanpaina da. Bertan, Añorgan gazteentzako etxebizitzarik egiten ez direla edota
egiten direnen salneurria zein alokairua oso garestiak direla salatu dute.
Gehiegizko prezio horien ondorioz eta herrian etxe huts ugari badaude ere, hainbat
gaztek herritik kanpora bizitzera joan behar izan dute.
Gainera, auzoan bizi nahi dutela aldarrikatu eta etxebizitza
izatea pribilegio bihurtu dela adierazi dute. Bide berberean, alokairu
sozialekin lanean daude. Hala, etxe hutsen jabeekin negoziatu eta añorgatarrei herrian
bizitzeko aukera emateko, alokairu duinak bermatu nahi zaizkie.
Kanpaina ezagun egiteko kanal desberdinez baliatu dira.
Alde batetik, egiten dutenaren berri emateko hedabideekin kontaktuan jarri
dira. Bestalde, internet bidezko sare sozial ugari erabili dituzte: gmail, Facebook orrialdea, blogga, youtube... Aipagarria da,
proposatutako #Añorganbizigaitezke hashtagaren
erabilerarekin, herritarrak argazki eta bideoak igotzera animatu dituztela;
beraien ekimena jendeari zabaldu eta parte hartzea bultzatuz.
Emaitzei begira, proiektua nahiko arrakastatsua izan da.
Izan ere, ekimenaren lehen urratsa 2014ko maiatzaren 1ean bi herritar
gazteren etxe bihurtuko zen Firestone fabrika
abandonatua okupatzea izan zen. Izandako eboluzio onak aurreikuspenak zabaltzea
eragin du, hau da, aurtengo helburua fabrikan gazte gehiago bizi daitezen
etxebizitza gehiago sortzea da.
Nire ustez, kanpainaren helburua eta ideia paregabeak
dira. Herritarrak hazi eta hezi diren tokian bizitzen jarraitzeko eskubidea
daukate eta hori bermatzea beharrezkoa da. Baina, orokorrean kanpaina
komunikazio esparruan ahula dela eta oihartzun gutxi lortu dutela pentsatzen
dut. Izan ere, Donostiako mugetatik kanpo ez da berriaren informazio gehiegirik
ezagutu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario