Munduan famatuak diren enpresa handiek beraien irudia
zaintzea ezinbestekoa da. Horregatik, irudi positibo eta ona izateaz arduratzen
dira; publikoari markaren aurpegi hoberena erakutsiz. Beraz, enpresak Harreman
Publikoen sektoreko langileak izatea beharrezkoa da. Batzuetan, gauzak ez baitira ongi irteten eta horri
erantzuna bilatzea premia bat bihurtzen da.
Apple 1976an sortutako hardware- eta software-ekoizle estatubatuarra
da. Cupertinon (Kalifornia) egoitza
nagusia duen kontsumorako elektronika saldu eta ekoizten du. Munduan zehar fama
handia dauka eta 120 herrialde baino gehiagotan daude salgai bere produktuak.
Hortaz, Applek eta berekin zerikusia duen norbait edota zerbaitek
egindako edozein ekintza, ona zein txarra izan, bere irudian eragingo du.
Kasu honetan, Apple arrazistatzat
salatu zuten. Izan ere, Melbourne (Australia) hirikoApple dendako
langile batek sei gazte afrikar dendatik kaleratu zituen, lapurtuko zutela
susmatzen zuelako. Hala, ikasleetako batek gertakizuna bideoan grabatu eta
internetera igo zuen: “Simplemente racismo” goiburua
jarriz. Bideoak gizartearen arreta bereganatu zuen, igo eta denbora gutxira
biral bilakatuz. Gainera, sare sozialetan Apple dendan izandako egoerak bazterkeria eta arrazakeriaren
gaiak oso jorratuak izatea eragin zuen.
Sortutako istiluari aurre
egiteko, harreman publikoen lana beharrezkoa izan zen. Arrazakeria salaketen
aurrean, Appleko
CEOa den Tim
Cookek enpresaren izenean bazterkeriaren biktima ziren sei
ikasleei publikoki barkamena eskatu eta dendan
zegoen saltzaileak gazteei zuzenean barkamena eskatu ziela aipatu zuen.
Bestalde, jazoera onartezintzat kalifikatu eta Applelek denak ongi
etorriak sentiaraztea nahi duela esan zuen; enpresa diskriminazioaren aurka
dagoela azaldu eta enpresari "sexuak, arrazak, sexu-joerak edota beste
edozein zergatik" ez
diola ardura azpimarratuz.
Kanpainaren emaitzak onak izan
ziren. Helarazitako komunikatuari esker, Mohamed Semra, ikasleetako batek,
bere Facebook kontuan enpresak emandako erantzunarekin pozik
zeudela idatzi zuen: “barkamena eskatu digute; bada,
ongi gaude, ez dago urrutiago eramateko premiarik”. Nahiz eta, bideoak bisita ugari jaso, gertakizuna
kapitulu txar bat bezala gelditu eta ez zituen galera garrantzitsurik suposatu.
Nire ustez, hanka-sartze larria
da inolako arrazoirik gabe norbait dendatik kaleratzea. Baina, egoeraren
aurrean enpresak irtenbide arin eta argia ematerakoan asmatu egin zuen.
Aipagarria da, markak politikoki zuzenak diren ekintzak eginez beraien
irudia zaintzen ahalegintzen direla eta arrazakeria gertakizun honek, markaren
krisi bat eragin zezakela. Edozein ekintzak txikia bada ere, bira eman eta
eragin ikaragarriak izan ditzake eta horregatik, kontu handiz ibiltzea
beharrezkoa da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario